Carrefour heeft zijn winst vorig jaar opgevoerd, mede dankzij groei op de Franse thuismarkt.
Dat maakte het Franse supermarktconcern, dat ook in andere landen binnen en buiten Europa actief is, woensdag bekend.
De totale omzet van Carrefour daalde vorig jaar door negatieve wisselkoerseffecten met 1 procent tot 74,9 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen ontstond een plus van 2 procent.
De vergelijkbare nettowinst steeg met bijna 10 procent tot 2,24 miljard euro en was daarmee iets hoger dan de gemiddelde verwachting van analisten.
Carrefour zag de omzet in Frankrijk vorig jaar met 1 procent groeien, gecorrigeerd voor wisselkoersen en overnames, terwijl de opbrengsten op de hele Europese markt licht daalden.
Carrefour, dat verder groeide in Latijns-Amerika en Azië, probeert in Frankrijk marktaandeel te winnen met lage prijzen en het aanbod van veel huismerken.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl